Regulamin

Regulamin Ogólny

1) Zdanie administratora jest ważne, ale pamiętajmy, że nikt nie jest nieomylny.
2) Administrator też człowiek, dlatego uprasza się o cierpliwość przy uzgadnianiu różnych spraw.
3) Wszelkie spory i nieporozumienia niezwiązane z blogiem prosimy rozwiązywać prywatnie, by nie mieszać w to innych.
4) Uprasza się o zachowanie zasad poprawnej interpunkcji i ortografii. Treści pełne pomyłek będą odsyłane do autora.
5) Dozwolone jest zmienianie koloru, kroju i wielkości czcionek w postach, jednak uprasza się o wstrzymanie od tworzenia tęcz bądź używanie barw jaskrawych, które mogą źle wpływać na wzrok.
6) Kategorycznie zakazane jest zabijanie i okaleczanie postaci innych autorów bez ich zgody.
7) Starajmy się witać zarówno nowych autorów, jak i postaci. Przynależymy do jednej gildii, więc każdy nowy jest witany przez innych, kiedy tylko przybędzie, nie da się żyć oraz pracować razem i nie znać. Postaci mogą zapoznać się w pisanych przez nas opowiadaniach, ale jest też możliwość przywitać się w komentarzach pod KP nowego. (Dokładniejsze wyjaśnienie znajdziecie w zakładce "Pytania") Nie jest to jednak obowiązkowe.
7) Obecność autora na blogu jest sprawdzana na podstawie jego aktywności na blogu oraz discordzie. Do formy aktywności zaliczamy np. napisanie opowiadania, odezwanie się na serwerze bądź w wiadomości prywatnej, hasło I: Chwała.
8) Obecność każdego autora jest analizowana przez administrację indywidualnie raz na trzy miesiące (4 lutego, 4 maja, 4 sierpnia oraz 4 listopada).
9) Kiedy autor zostaje uznany za aktywnego, obejmuje to wszystkie jego postaci.
10) W przypadku braku aktywności autora administracja kontaktuje się z nim prywatnie celem ustalenia, czy jest dalej zainteresowany przynależeniem do bloga. Taka osoba zostaje zapisana jako zagrożona i w przypadku braku odpowiedzi zostanie wykreślona z listy autorów po upłynięciu dwóch tygodni od otrzymania wiadomości.
11) Dłuższe nieobecności prosimy zgłaszać administracji, podając przy tym przewidywany czas nieobecności. Urlopy na czas nieokreślony przyznawane są tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Regulamin opowiadań  
1) Minimum słów wynosi w następujących przypadkach:
        a) 300 słów - Opowiadanie stanowiące część wątku i Opowiadania Indywidualne;
        b) 500 słów - Questy przy całości w jednym wpisie;
        c) min. 100 max. 200 - Shorty.
2) Opowiadania zliczanie są 4 dnia każdego miesiąca w celu prowadzenia statystyki oraz wybierania Postaci Miesiąca.
3) Przeklinanie we wpisach nie jest zabronione.
4) Zarówno sceny +18, jak i treści brutalne są dozwolone, prosimy jednak w miarę możliwości oznaczać ich pojawianie się w tytule bądź poprzez dodanie adnotacji na początku posta.
5) Nie numerujemy swoich notek. Wyjątkiem są opowiadania indywidualne, które są podzielone na kilka części.
6) Pisząc notkę, pamiętaj by zachowanie Twojej postaci, było zgodne z tym, co pisałeś w KP.
7) Uprasza się, by etykietować publikowane opowiadania imieniem i nazwiskiem swojej postaci.
8) Oprócz godności postaci musi się również pojawić etykieta danego wątku, którą jest "(imię) i (imię postaci, z którą piszesz)".
9) Rozpoczynając nowy wątek tytułujemy go "Od (imię)" i na dole notki określamy do kogo kierujemy wpis. W przypadku kontynuacji stosujemy zapis "Od (imię) cd. (imię postaci, której odpisujesz)".
10) Zachęcamy do wspominania w opowiadaniach o innych postaciach. Gildia to stowarzyszenie, gdzie nie ma większych możliwości, aby ktoś kogoś nie znał, chociaż z imienia lub z pełnionego stanowiska. W przypadku potrzeby skorzystania z lecznicy zamiast wymieniać imię medyka z NPC, to wspomnij o postaci innego autora, która również pełni taką funkcję. W kartach postaci można łatwo odnaleźć informację o tym w jakim stopniu autor zezwala na wykorzystywanie swoich postaci.
11) Istnieje możliwość zarezerwowania opowiadania zaadresowanego do "Kogoś". Nie mogą jednak rezerwować osoby nieobecne, a sama rezerwacja traci ważność po dwóch tygodniach.

Regulamin Kart Postaci

1) Na stworzenie Karty Postaci każdy autor ma miesiąc z możliwością przedłużenia tego czasu.
2) Na początku dozwolone jest posiadanie max. 3 postaci. Możliwość posiadania 4 i 5 musi zostać ustalona z administracją.
3) Nie robimy postaci typu Mary Sue, czyli niepokonanych. Nikt z nas nie jest idealny.
4) Należy rozpisać się przy podpunktach takich jak charakter czy umiejętności.
5) Zakazane jest używanie jako wizerunku postaci obrazów wygenerowanych za pomocą AI. Administracja służy pomocą w razie problemów z rozpoznaniem, czy art jest wygenerowany czy nie.
6) W przypadku rezygnacji z postaci można odejść nią bez słowa; napisać wpis pożegnalny, w którym ginie bądź wyjeżdża; bądź oddać do postaci NPC.
7) Prosimy nie kopiować informacji z KP innych osób.
8) Można wprowadzać w swoim KP zmiany typu: dopisanie nowych ciekawostek, napisanie jej od nowa, uzupełnienie umiejętności o nowo nabyte itp. Nie można jednak całkowicie zmienić np. charakteru bądź historii; swojej postaci.
9) Można tworzyć postać zwykłego człowieka, jak i istoty magicznej (człowiek z mocą zaliczany jest do magicznych). W przypadku istot magicznych, ich ilość na blogu jest ograniczona, ale może się powiększać wraz z rozwojem bloga.
    Aktualnie dozwolona liczba postaci magicznych: 12/17
10) Do postaci magicznych zaliczane są postaci, które posiadają umiejętności magiczne i potrafią z nich korzystać wedle własnego upodobania. Istoty, które od zwykłego człowieka odróżnia jedynie budowa fizyczna (np. satyr, krasnolud) i ewentualnie związane z nią wady i zalety, są zaliczane do postaci ludzkich. Podobnie jest w przypadku postaci obciążonych klątwą, nad którą nie mają kontroli (z pojedynczymi wyjątkami np. nieśmiertelność i samoleczenie ran). 
11) Zakazane jest posiadanie mocy związanych z życiem i śmiercią.

Regulamin Eventów

1) Branie udziału w organizowanych eventach nie jest obowiązkowe. Jednak jeśli już się do nich zgłosisz, masz obowiązek wywiązać się z danej obietnicy.
2) Biorąc udział w evencie zgadzasz się na potencjalne zranienie własnej postaci (nie każdy event będzie bezpiecznym wydarzeniem).
3) Event trwa przez określony czas, gdy się zacznie, nie wolno się już do niego zgłaszać i rezygnować. 
4) Administracja stara się, by każdy event był unikalny, inny od pozostałych, może czasem utrudnić sprawę biorącym w nim udział. Nie zdziw się i nie miej pretensji, jeśli nagle zdarzy się na nim coś nieoczekiwanego, choć admini nic o tym nie mówili. Hasło II: Nathotiemu.

Polityka prywatności

1) Dane kontaktowe ludzi należących do bloga nie są udostępniane osobom trzecim, służą administracji jedynie do nawiązywania kontaktu w razie nieobecności bądź innych spraw indywidualnych.
2) W przypadku odejścia z bloga, administracja wykreśla osobę z listy autorów. Wszystkie jej posty i komentarze nie zostają usunięte, jednak jest możliwość wycofania ich po uprzednim uzgodnieniu tego z administratorami.

Autor zastrzega sobie prawa do zmiany regulaminów. Ostatnia aktualizacja: 04.11.2023r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz