Tereny Gildii

Kilkaset metrów od pierwszych zabudowań wyznaczających granice Tirie, praktycznie tuż za rzeką, pośród trzęślicowych łąk, stoi stare domostwo. Piękna, rozległa zabudowa, która według myśli nieznanego projektanta, składa się z trzech części; największego budynku znajdującego się w centrum i dwóch pomniejszych, odchodzącymi odpowiednio na zachód i wschód. Wszystkie części są ze sobą scalone za pomocą specyficznych krużganków czy korytarzy, które umożliwiają szybkie, przedostanie się z jednej części gildii do drugiej, bez potrzeby wychodzenia na zewnątrz i przedzierania się przez ogród.

Centralnym miejscem i sercem gildii jest największy z tutejszych budynków. To właśnie do Głównego Domu trafia na początku każdy. Czy to potencjalny członek, czy petent, wszyscy muszą stawić czoła rozbudowanej kondygnacji, która dla nowo przybyłych może uchodzić za istny labirynt — na szczęście tylko na pierwszy rzut oka.
Po pokonaniu masywnych wejściowych drzwi wkracza się do przestronnego holu, od którego odnogi rozpełzają się na wszystkie strony. Jeśli postanowi się wybrać drogę na prawo, trafi się do następnego dużego pomieszczenia, zwanego Salą Wspólną albo Salą Spotkań. Jest to coś w rodzaju świetlicy dla członków gildii, gdzie mogą odpocząć, spotkać się ze współtowarzyszami, powymieniać wieściami ze świata i napić się kilku mocnych przy barze. Z tego pomieszczenia, jako z jedynego, można dostać się do biblioteki. Znajduje się tu także wyjście na ogród. Oprócz tego, na parterze, po przeciwnej stronie Sali Wspólnej umiejscowiona została stołówka połączona z kuchnią. Nad tymi pomieszczeniami sprawuje pieczę przewspaniała kobieta, mistrzyni w swoim kucharskim fachu, która nie pozwoli nikomu chodzić na głodniaka, serwując przepyszne śniadania, obiady i kolacje. Kucharka, jednakże nie jest zbytnio przychylna dla tych, którzy zasypiają na wyznaczone godzinny wydawania posiłków i zazwyczaj nie dokarmia zagubionych. Wyjątkami są tylko osoby będące w tym czasie na misji.
Z głównego holu oprócz do tych pomieszczeń, można także przejść na wyższe piętra, dostać się do pozostałych budynków lub wyjść na zewnątrz.
Pierwsze piętro w głównej mierze należy do lecznicy. W tym miejscu każdy może liczyć na pomoc, niezależnie czy mowa o drobnych skaleczenia, czy o wiele poważniejszych uszczerbkach na zdrowiu. Tutejszy punkt medyczny oprócz możliwości przyjęcia sporej ilości chorych na raz posiada także salę zabiegową i wykwalifikowanego lekarza. Dodatkowo przychodnia związana jest ściśle z pracą zielarzy i alchemików, którzy mają swoje laboratoria w pozostałej części pierwszego piętra.
Drugie piętro należy w całości do dowództwa. To tutaj mistrz, zastępca i sekretarz mają swoje gabinety, które połączone są bezpośrednio z ich prywatnymi mieszkaniami. Tym sposobem zawsze są na miejscu, gotowi, aby zareagować w razie potrzeby.

W pozostałych dwóch budynkach znajdują się prywatne pokoje członków gildii. Każda nowa osoba otrzymuje klucz do jednego z mieszkań i tylko nieliczni decydują się na nieskorzystanie z tego przywileju. Oferowane kwatery nie należą do olbrzymich, jednak w żadnym wypadku nie można ich nazwać małymi klitkami. Na każdą głowę przypada jeden pokój, w którym zawsze znajduje się łóżko i pojedyncza szafa. Gildia pozwala członkom na urządzanie swoich lokum według własnego uznania i portfela.

Dom Główny oraz budynki mieszkalne z lotu ptaka przypomina podkowę, której wewnętrzną część wypełnia przepiękny ogród. Jest to dość spory, zadbany kawałek terenu, który oprócz pełnienia funkcji reprezentacyjnej jest także miejscem uprawy rozmaitych ziół. To do zadań zielarzy należy doglądanie roślin, aby te ozdobne zawsze cieszyły oko, a pożyteczne nadawały się do wykorzystania przez medyków.

Tuż za ogrodem rozciąga się zielony plac, który został podzielony na kilka części. Naprzeciw głównego kompleksu wybudowana została stajnia, która sąsiaduje z izbą sokolników. Nieco dalej na wschód stoi warsztat kowalski, gdzie wykonywane są zbroje i bronie, nierzadko wykorzystywane na Placu Treningowym znajdującym się tuż za pracownią.
Zachodnia część placu to sad, gdzie rosną różne drzewa i krzewy owocowe. Ogród przecina bita droga, którą można dostać się na łąki i pola uprawne. Te grunty uprawiane są przez wyznaczone osoby z gildii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz