piątek, 14 kwietnia 2023

Od Cahira — Pozdrowienia z Tirie

James,
informacja aktualna, jestem zainteresowany ofertą. Odkąd postanowiłem się przebranżowić, nie narzekam na nadmiar zleceń. Moja obecna profesja, w porównaniu z poprzednią, nie jest wymagająca, spędzam większość czasu w gildii, nie zjeżdżam już regularnie kontynentu wzdłuż i wszerz. Zarobki mam stałe, ale niewysokie. Jestem z Twojej oferty podwójnie zadowolony, raz, że rozprostuję kości, dwa — dorobię. Wiesz, jak jest, a ja posiadam wierzchowca na utrzymaniu. Szczęśliwy koń, to wydatek spory. A szczęśliwy Xavier, cóż, jeszcze większy. 
O co właściwie chodzi? Zapewne o eskortę? Mam towarzyszyć komuś w podróży, dopilnować, by dotarł we wskazane miejsce w stanie nienaruszonym? Chętnie się tym zajmę, szczerze mówiąc, chyba nie mogłeś trafić lepiej. 
Dziękuję za sakiewkę. Ciężka. Nalanis mówi, że to zaliczka. Albo masz hojną rękę, albo zadanie jest długoterminowe, wymagające zaangażowania lub niebezpieczne. Chciałbym z góry poznać wszystkie szczegóły, znacznie ułatwi mi to pracę, pozwoli odpowiednio się przygotować.
Słyszałem, że planujesz zostać w Obarii na pewien czas. Odwiedziłem ją raz w życiu, o tej samej porze roku, zachowałem z nią dobre wspomnienia. To miejsce ma w sobie dziwny urok, nie sądzisz? Wierzę, że Tobie również się podoba.
Trzymaj się,
C. O'Harrow

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz