wtorek, 12 maja 2020

ostry cień mgły



Nikolai
krawiec - wyspy fliss - wizjoner - 30 sierpnia - 31
Gdybym rzeczywiście w całym tym natłoku obecnych wydarzeń, poszukiwał splendoru, zapewniam cię, najdroższa, że podjęta przeze mnie decyzyja (tak podobno słowa akcentują w jednej z defrosiańskich gwar), nie zahaczałaby choć czubkiem mej wypolerowanej wiedenki o miejsce, do którego aktualnie zmierzam. Wiedzieć powinnaś bowiem, że nie dla chwały, czy śmietanki towarzyskiej z salonów zdecydowałem się na przygodę, a z jurności serca i umiłowania wyższego celu. Widzę bowiem w tym szansę, szansę stojącą o wiele wyżej, niźli tak płytkie pragnienia, jak chwilowy posłuch na balach. Wyryję się grubymi, obłymi wręcz literami na kartach historii. Wyznaczę najtęższe, najczerwieńsze z kropek nad wszystkimi „i” w tekście. To mnie zapamiętają, nie przeklętego Claude. Poświęcając się dla wyższego, o jak wiele wyższego dobra, przetrwam najniższe doliny, przebrnę przez bagienne depresje, wyznaczę nowy szlak w wysuszonym korycie rzeki. A na pamiątkę, tym wszystkim marnym pomiotom zostawię największe me dzieła i listy, związane grubą, szmaragdową wstęgą. I wytknę im wszystkim ich błędy, w sposób tak doskonały, tak skrzętnie skryty między wersami, by nigdy nie odkryli, o kim właściwie plotłem wszystkie te przekleństwa. Doskonałe będzie to przedsięwzięcie, rzekłbym wręcz, na miarę prawdziwego geniuszu. Jednak nie myśl najukochańsza, iż chwała czeka mnie jedynie po śmierci. Zadbam bowiem, by imię Nikolai wybrzmiało głośno już wcześniej, zanosząc się godnymi czynami w progach Gildii prowadzonej przez szanownego Pana Cervana Teroise i przypilnuję tego dokładnie. Wielkość mego geniuszu zaprawdę mnie zachwyca, najukochańsza. Skąd jego tyle w tak drobnym ciele, nie sposób jest mi powiedzieć, a jednak zdarzyła się, jednostka jedna, na milijony. I nikt ani nic, a tym bardziej przeklęty Claude nie wyrwie mi sukcesu, ten bowiem, zapewniam cię, zapisany musi być w gwiazdach.
Witamy witamy, do wątków zapraszamy. Przed użyciem należy skonsultować się ze mną, gdyż niewłaściwe stosowanie może zagrażać życiu lub zdrowiu. W tytule niezastąpiony A. Duda. Arcisz: @planarbindings | Aktualka : 24.01.2022

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz